Herregud...

Ibland undrar jag om min hjärna ens sitter ihop med resten av min kropp.
Ludwig har ju problem med ett öga. Så pass att han knappt ser med det. Och det har varit enormt besvärligt med alla undersökningar hittills för ungen beter sig om om folk ska mörda honom så fort de petar på honom.
Läkarna har frågat mig flera gånger om han varit med om nåt som gjort honom så sjukhusrädd men jag har hela tiden sagt nej...

Tills jag läste på familjeliv idag. (var rätt aktiv där tills Ludwig var runt 4...) hittade en gammal tråd. Om Ludwigs operation när han hade petat in skumgummi i näsan...

"Min son ska in till sjukhuset för att plocka bort en bit skumgummi han lyckats pilla fast där för X antal veckor sen

Vi var in idag men de lyckades inte få tag i det och han blev så förtvivlad så det beslutades att vi ska in imorgon och söva honom så de får göra rent riktigt.
Känns jätteläskigt nån som gjort nåt liknande??"

Och sen...

"Jo det gör väl det, han blev så himla rädd idag och blodet bara sprutade ur näsan på honom så det var ingen ide att försöka nå mer."


HALLÅ!??!?!? Nu kommer jag ihåg det där. Vi var i ett litet rum på vårdcentralen och jag fick hålla fast Ludwig medans en manlig.. Sköterska(?) använde en massa olika tångar, sugar och gud vet vad i näsan på honom utan att få ut nånting. Är det konstigt att ungen är rädd!?! Jäkla pucko är vad jag är.
Inte konstigt han tror att läkaren ska göra honom illa när hon tar fram nya instrument. Inte konstigt att han svarar "att dö" när läkaren frågar vad han är så rädd för. Mitt stackars stackars lilla barn.

Nu kommer jag ihåg.
Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Oj! Man förstår ju absolut att han är rädd! Vad bra att du hittade den där tråden och kom ihåg. Då vet ni ju lite hur han tänker och känner och kan hjälpa honom att lära sig att klara såna situationer. :-)

2011-05-11 @ 20:46:02
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0