Umeå...

Häromdan fick vi en ny kallelse som ledde till följande situation: SUCK!! Ludwigs tid avbokad. Utan någon ny tid för det fanns inga. Inte en enda. Vilket den mindre trevliga människan i telefon talade om för mig upprepade gånger. Jag försökte även förklara att har man bara två innedagar på en kurs måste man vara där. Särskilt när det är det enda man läser i sommar och man annars blir helt utan pengar. "kan inte nån annan åka med honom då" ja men precis. Jag vill ju jättegärna skicka iväg min unge och låta honom sövas ner utan att jag är där. Säääääkert. Hon antydde även att jag ljög om när jag fick kallelsen, ville veta när jag fick veta när sommarkursen var, vad nu det har med saken att göra??? Inte så att jag planerade att han skulle behöva åka till Umeå nu när jag sökte kursen i februari. Otrevliga människa. Min son är viktigast av allt men jag tror det är ganska viktigt att han får mat i sommar med annars skulle jag väl kunna strunta i kursen....


Idag. På röd dag. Ringde sköterskan som har hand om Ludwig. Och ville bekräfta alla tider tills den 16... Tiden vi avbokat. Som om inte hört ett ord om att vi ringt. Dubbel suck!! Men hon frågade när vi inte kunde öppnade bokningsboken och sa då tar vi den tjugonde istället. Tack och bock. Inga problem alls.
Jättetrevlig människa. Förklarade vart vi skulle gå på sjukhuset, bokade hotell åt oss båda två så vi kan vara med tillsammans. Talade om vad de skulle göra osv. Så skönt!

Nu är det bestämt att det blir en undersökning under narkos när vi åker upp. Vi ska vara där på måndagen och få information göra en bedömning och sen på tisdagmorgon så söver de mitt lilla hjärta och gör en ordentlig koll. Läskigt läskigt läskigt. Men det känns bra. Vi hoppas allt vi kan på att det bara visar sig vara en skada och inget mer bestående än det.

Nu på tisdag ska vi in på sjukhuset här i stan också... För att ta blodprov.. Lär ju inte gå med den här ungen men men... Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Denice

Vilken tur att mitt pyssel gav något :-) Vad du verkar vara duktig på att sy, titade lite på dina bilder.

2011-06-05 @ 15:34:28
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0